Erasmus+

Čo je Erasmus+?

Erasmus+ je program EÚ na podporu vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže a športu v Európe.

Jeho rozpočet predstavuje približne 26,2 miliardy EUR. V porovnaní s predchádzajúcim programom (2014 – 2020) ide o takmer dvojnásobok finančných prostriedkov.

Program na roky 2021 – 2027 kladie silný dôraz na sociálne začlenenie, zelenú a digitálnu transformáciu a podporu účasti mladých ľudí na demokratickom živote.

Podporujú sa ním priority a činnosti stanovené v európskom vzdelávacom priestore, akčnom pláne digitálneho vzdelávania a v programe v oblasti zručností pre Európu. Program ďalej slúži na

  • podporu európskeho piliera sociálnych práv,
  • realizáciu stratégie EÚ pre mládež na roky 2019 – 2027 a
  • rozvoj európskeho rozmeru v športe.

HUMAN STORY / Ľudský príbeh

V oblasti enviro aktivít chceme využiť bohaté skúsenosti z formy životného štýlu skautingu a turistiky v hostiteľských krajinách. Naučiť deti symbióze s prírodou formou pobytov v prírode: spoznávanie druhov rastlín, zvierat a ich pozorovanie v prirodzenom prostredí, základných praktík prežitia a orientácie v prírode, ochrana životného prostredia, vytyčovanie trás a orientácia podľa prírodných prvkov (aktivity na spôsob geocashingu).

Žiaci sa ďalej naučia zhotoviť mossárium – mini prírodný ekosystém, ktorý je využiteľný v triedach ako dekoratívny prvok, ale súčasne deti učí zodpovednosti za vytvorený živý systém, ktorý si vyžaduje starostlivosť podobne ako izbové rastliny. Ďalším zaujímavým experimentom bude zhotovenie kartónového domčeka (greenhouse) určeného na pozorovanie klíčenia a rastu rastlín. Výsledky oboch experimentov sú mobilné – prenosné, čo znamená, že si ich žiaci budú môcť preniesť do svojich tried a počas svojich ďalších školských liet môžu sledovať vývin oboch jednoduchých ekosystémov.

Získať zručnosti v oblasti legálnych edukatívnych softvérov v jednotlivých hostiteľských krajinách, ktoré sa u nás nevyužívajú (napr. programovanie ozobotov). V oblasti legálneho a nelegálneho softvéru potrebujú žiaci získať vedomosti ohľadom autorských práv a trestnoprávnych následkov v prípade ich porušenia. Naučiť sa niekoľko didaktických hier so zameraním na digitálnu bezpečnosť – napríklad hra Kto som? (žiak predstavuje jednotlivé pojmy z oblasti internetovej bezpečnosti, ktoré sú slovne opísané). Chceme, aby si žiaci zdokonalili vedomosti výučbovou prezentáciou o škodlivom malware, pretože nekontrolovateľným sťahovaním súborov z internetu je ohrozená bezpečnosť všetkých zariadení pripojených k rovnakej sieti (aj free wifi zóna).